آی تی رسا ن ایران

ساخت وبلاگ
نصب بیش از یک میلیون گواهی رایگان SSL روی وبسایت ها

کد خبر :39793

تیم Let’s Encrypt یا بیاید رمزگذاری کنیم توانسته‌ است قدم بزرگ دیگری را بردارد، چرا که بیش از یک میلیون گواهی امنیتی لایه‌ی انتقال رایگان SSL را برای مدیران وب ارائه کرده ‌است. هدف این مدیران امن‌سازی ارتباط بین کاربران و دامنه‌ها است.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , Let’s Encrypt‌ که توسط گروه تحقیقاتی امنیت اینترنت (ISRG) اداره می‌شود، یک صادرکننده‌ی گواهی متن‌باز و کاملاً رایگان است که توسط مرورگرهای مهم از جمله کروم، موزیلا فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر شناخته می‌شود.
تنها یک ماه از زمانی می‌گذرد که Let’s Encrypt نسخه‌ی بتای این سرویس را راه‌اندازی کرد و اکنون این گروه توانسته ‌است به عدد یک میلیون گواهی در تمامی اینترنت دست پیدا کند.
Let’s Encrypt برای همه این امکان را فراهم می‌آورد که گواهی‌های رایگان SSL/TLS (لایه‌ی سوکت امن/ لایه‌ی انتقال امن) را بر روی کارگزارهای وب‌شان داشته باشند.
به پشتیبانی شرکت‌هایی ازجمله EFF، آکامای و موزیلا، پروژه‌ی Let’s Encrypt شروع به ارائه‌ی گواهی‌‌های HTTPS رایگان برای همه از اواخر دسامبر کرده ‌است.
گواهی‌های Let’s Encrypt با امضاهای cross از گواهی‌های SSL تنظیم شده‌اند که توسط IdenTrust ارائه می‌شوند. بدین‌ترتیب گواهی‌های رایگان آن‌ها قابل اعتماد بوده و به کاربران اجازه می‌دهد با امنیت بیشتری در اینترنت به مرور وب بپردازند.
با Let’s Encrypt هرکسی می‌تواند به سادگی یک وب‌گاه HTTPS را تنها در چند گام راه بیاندازد.
در بیانیه‌ی Let’s Encrypt‌ آمده ‌است: «هنوز کار زیادی مانده‌ است تا اینترنت از پروتکل‌های ناامن در امان باشد، اما این پیشرفت سریع و ضروری است. واضح است که هزینه و بروکراسی گرفتن گواهی‌ها موجب می‌شود حتی پس از مدت‌ها علم به این‌که HTTPS باید به طور پیش‌فرض فعال باشد، بسیاری از وب‌گاه‌ها کارشان را با پروتکل ناامن HTTP‌ ادامه دهند. ما بسیار خوشحالیم و افتخار می‌کنیم که در این تغییر سهیم هستیم و به ساختن آینده کمک می‌کنیم به طوری که وب‌گاه‌‌های جدید به طور خودکار امن و رمزشده باشند»
Let’s Encrypt اولین گواهی HTTPS رایگانش را در سپتامبر امضاء کرده و نرم‌افزار سمت مشتری را در اوایل نوامبر ارائه کرده ‌است.
بنابراین حالا نوبت اینترنت است که گامی رو به جلو به سوی امنیت و حریم خصوصی بردارد. با Let’s Encrypt Encrypt این کار برای محیط اینترنت آسان می‌شود. به طوری که این تیم می‌خواهد HTTPS به طور پیش‌فرض در وب‌گاه‌های جدید به طور خودکار فعال باشد و برای این‌که به این اتفاق جامه‌ی عمل بپوشاند طوری طراحی شده تا به سادگی قابلیت استفاده و مدیریت را داشته باشد.

منبع: thehackeews/asis

تاریخ و زمان انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ در ساعت ۱۱:۳۶:۲۳   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 167 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:45

حمله هکرها به Staminus , شرکت مقابله کننده با حملات DDOS

کد خبر :39797

هنوز انگیزه این حملات مشخص نیست؛ اما برخی کارشناسان علت این کار را سیاسی می دانند و برخی نیز معتقدند هکرها از این طریق تلاش کرده اند امنیت و توانایی Staminus را زیر سؤال برده و مشتریان آن را دلسرد کنند.

هکرهای اینترنتی با حمله به شرکتی به نام «Staminus» نه تنها وب گاه آن را از کار انداخته اند، بلکه برخی اطلاعات حساس را از آن سرقت کرده اند. خدمات این شرکت در زمینه مقابله با حملات داس است.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , در جریان این حملات که به «Denial of Service» هم شهرت دارند، ترافیک زیادی به سرورهای وب گاه موردحمله تحمیل می شود تا آن وب گاه به طور کامل غیرقابل دسترس شود. Staminus به وب گاه هایی که مورد این حملات قرار می گرفتند کمک می کرد تا با آن مقابله کنند؛ اما حالا خود Staminus قربانی این حملات شده و تا شب گذشته به طور کامل آفلاین بوده است و مهاجمان اطلاعات حساسی را از آن سرقت کرده اند که از جمله آن ها می توان به اطلاعات پرداخت مشتریان، اسامی کاربری و کلمات عبور اشاره کرد.

هنوز انگیزه این حملات مشخص نیست؛ اما برخی کارشناسان علت این کار را سیاسی می دانند و برخی نیز معتقدند هکرها از این طریق تلاش کرده اند امنیت و توانایی Staminus را زیر سؤال برده و مشتریان آن را دلسرد کنند. این شرکت قول داده امنیت خود را تقویت کند و اقداماتی برای شناسایی عوامل این حملات هم آغاز شده است.

تاریخ و زمان انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ در ساعت ۱۱:۴۰:۳۲   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 171 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:45

انتشار بدافزار AceDeceiver برای آلوده کردن آیفون های جیلبریک نشده!

کد خبر :39800

معمولا بدافزارهایی که برای آلوده کردن سیستم عامل iOS طراحی می شوند تنها می توانند آیفون های قفل شکسته را آلوده کنند، اما این بار بدافزاری شناسایی شده که حتی آیفون های دستکاری نشده و قفل نشکسته را هم آلوده می کند.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , آنچه که بدافزار AceDeceiver را به برنامه ای خطرناک مبدل کرده این است که برای نصب آن بر روی گوشی ها و تبلت های ساخت اپل نیازی به دستکاری و سوءاستفاده از مجوزهای شرکت های تجاری ندارد. علت آن است که بدافزار مذکور از آسیب پذیری موجود در طراحی مکانیزم DRM برای مدیریت دسترسی به فایل های دیجیتال بهره می گیرد.

AceDeceiver که قبلا حتی از طریق فروشگاه آنلاین اپل قابل بارگذاری بود، در حال حاضر از این فروشگاه حذف شده است، اما به سرعت در اینترنت در حال گسترش است.

این بدافزار از جولای ۲۰۱۵ تا فوریه ۲۰۱۶ در فروشگاه آنلاین اپل بارگذاری شده و خود را در قالب برنامه نمایش دهنده وال پیپر جا زده است. طراحی هوشمندانه این بدافزار باعث دور زده شدن سیستم مرور برنامه های ارسالی در App Store شده است. اپل تنها ماه قبل توانست آلوده بودن این برنامه را کشف کند.

فارس به نقل از پی سی مگ،در ماه اکتبر هم بدافزار YiSpecter در چین شناسایی شد که آیفون ها و آی پدهای قفل نشکسته را هدف قرار می داد. سال قبل هم بدافزار KeyRaider شناسایی شد که توانسته بود صدها هزار آیفون قفل شکسته را آلوده کند.

تاریخ و زمان انتشار : شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ در ساعت ۱۱:۴۵:۴۸   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 179 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 17:45

بیگ بنگ: سازمان فضایی روسیه پس از مدت‌ها سکوت بالاخره فناوری راکت هسته‌ای قادر به حمل بشر به مریخ در شش هفته را در سال ۲۰۱۸ آزمایش خواهد کرد. سازمان فضایی روسیه با تعیین زمان آزمایش راکت هسته‌ای باعث شگفتی بسیاری از کارشناسان صنایع فضایی جهان شده است.

Bimodal_Nuclear_Thermal_Rocketبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، در حالی سفر ۶ هفته‌ای به مریخ از سوی کارشناسان روسی مطرح می‌شود که سریع‌ترین زمان ممکن برای رسیدن به مریخ با راکت‌های فعلی حداقل ۱۸ ماه است. کارشناسان صنایع فضایی روسیه معتقدند که پیشرانه‌های سوخت هسته‌ای تقریبا نصف سیستم‌های سوخت شیمیایی وزن دارند، بنابراین برخی از محدودیت‌ها در طراحی برطرف شده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۳ امکان سفر سرنشین‌دار به مریخ امکان‌پذیر شود.

سازمان فضایی ناسا برای جبران فاصله از رقیبان روسی اعلام کرد که دانشمندان ناسا نیز بر روی موتورهای هسته‌ای تمرکز خواهند کرد. روسیه اولین کشوری بود که موفق به اعزام انسان به مرزهای فضا شد و انتظار می‌رود این کشور با پیشرفت‌های چشمگیر اما پنهان در تکنولوژی فضایی، احتمالا برنده رقابت فرود انسان بر سطح سیاره سرخ باشد.

254E9CB900000578-0-Engineers_have_proposed_using_seven_launches_shown_above_to_carr-a-50_1422985565840دانشمندان فضایی روسیه معتقدند که زمان بازنشستگی موتورهای راکت سوختی بسیار نزدیک است، چرا که راکت‌های سوختی جامد قابل کنترل نیستند و در صورت روشن شدن تا پایان ذخیره سوختی خاموش نخواهند شد، اما موتورهای هسته‌ای از هر نظر قابل کنترل هستند و مانورپذیری بهتری را برای سفینه‌های فضایی آینده به ارمغان خواهند آورد.

سرگئی کرینکو، مدیر شرکت روس اتم، عنوان کرد: برای پیشرفت این پروژه تاکنون ۲۷۴ میلیون ‌دلار هزینه شده است که خوشبختانه پیشرفت‌های چشمگیری بدست آمده است. وی در مورد ناکارآمدی سامانه موشک‌های سوختی فعلی افزود: موشک‌های سوختی قابل اعتماد نیستند و با بهترین نمونه آنها می‌توان تا ۱۸ ماه به مریخ رسید و در کمال ناامیدی امکان بازگشت با آنها میسر نیست.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: dailymail.co.uk

سفر ۶ هفته ای به مریخ با کاوشگر هسته ای, ۵٫۰ out of 5 based on 3 ratings

مطالب مرتبط

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 154 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:48

بیگ بنگ: دانشمندان در مطالعات اخیر خود متوجه شدند که گرد و غبار ستاره‌ای پیدا شده در زمین از خورشید هم باستانی‌تر بوده و قدمتی پنج میلیارد ساله دارند. ممکن است ذرات گرد و غبار میکروسکوپی یافت شده از یک شهاب‌سنگ حاصل انفجار بین ستاره‌ای باشد که مدت‌ها قبل از تولد خورشید رخ داده باشد.

Meteoritic-dust-came-from-stellar-explosions-older-than-the-sunدانشمندان گمان می‌کنند این ذرات، که به عنوان دانه ی پیش خورشیدی شناخته می‌شوند، از یک انفجار در سطح ستاره‌ای کوچک آمده باشد که تقریبا پنج میلیارد سال پیش روی داده و در واقع بخشی از سیستم دو ستاره ای در حال چرخش به دور یکدیگر هستند. این انفجار می‌توانست مواد ستاره‌ای را به صورت گاز و گرد و غبار به فضای بین ستاره‌ای در کهکشان پرتاب کند، برخی از این مواد در ایجاد سامانه ی خورشیدی ما نیز نقش داشته است.

کریستوفر رد، پروفسور فیزیک در دانشگاه میشیگان، در این‌باره می‌گوید: «در اینجا شاهد یک فرآیند بازیافت کهکشانی هستیم. وقتی که ستاره‌ها می‌میرند، مواد را در قالب گاز و گرد و غبار با فشار زیاد از خود خارج می‌کنند که این مواد در تولد نسل‌های آینده ستاره‌ها و سیارات بازیافت می‌شوند». برای بررسی این ایده، دانشمندان به ایجاد و مطالعه هسته‌های پرتوزای بیگانه پرداختند که در تولید ایزوتوپ‌های سیلیکون در چنین انفجارهایی، که با عنوان «نواختر» شناخته می‌شوند، بیشترین اثر ممکن را دارند.

nova0مشخص شد که ذرات گرد و غبار ستاره حاوی مقادیر غیرمنتظره‌ای از ایزوتوپ سیلیکون ۳۰ است که از ۱۴ پروتون و ۱۶ نوترون تشکیل می‌شود. سیلیکون ۳۰ در سطح کره ی زمین بسیار نادر است؛ رایج‌ترین نوع سیلیکون در سیاره‌مان سیلیکون ۲۸ است. پژوهشگران می‌دانند که سیلیکون ۳۰ در نواخترهای کلاسیک تولید می‌شود اما به قدر کافی درباره نسبت واکنش‌های هسته‌ای اطلاعات ندارند که مطمئن شوند چه مقدار سیلیکون ۳۰ به وجود آمده است و این امر باعث می‌شود منشا اصلی این ذرات نامشخص بماند.

کریستوفر رد در ادامه توضیح می‌دهد: «این ذرات خاص پیام آوران بالقوه‌ای از جانب نواخترهای کلاسیک هستند که به ما اجازه می‌دهند این پدیده‌ها را به روشی غیرمتعارف مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم. به طور معمول در اینگونه موقعیت‌ها، تنها کاری که از دست ما برمی‌آید، تنظیم کردن تلسکوپ روی پدیده نواختر و خیره شده به نورهای حاصل از آن است. اما اگر قادر باشیم یک تکه از ستاره واقعی را به دست بگیریم، می‌توانیم به مطالعه تک تک جزئیات آن بپردازیم. این امر اطلاعات جدیدی را درباب چنین انفجارهای ستاره‌ای در اختیار انسان می‌گذارد و دریچه جدیدی از علم را به سوی ما باز می‌کند». جزئیات بیشتر این پژوهش در Physical Review Letters منتشر شده است.

سایت علمی بیگ بنگ

ترجمه: هانا حیدری منبع: futurity.org

کشف گرد و غبار ستاره‌ ای در زمین که از خورشید هم قدیمی‌تر است!, ۵٫۰ out of 5 based on 2 ratings

مطالب مرتبط

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 167 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 2:48


خانه هوشمند به خانه ای اطلاق می شود که ساکنین آن امکان کنترل و نظارت بر لوازم و وسایل منازل خود را از راه دور و یا نزدیک داشته تا بتوانند برنامه های مختلف را برای آن تعریف و اجرا کنند.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، با بهره گیری فناوری اینترنت اشیا می توان وسایل و لوازم خانه از یخچال تا جارو برقی را هوشمند و از فاصله های بسیار طولانی آنها را کنترل و نظارت کرد.
با استفاده از این نوآوری می توانیم یخچالی داشته باشیم که به ما بگوید چه موادی داخل آن وجود دارد و یا در و پنجره ها را از راه دور باز و بسته کرد و همچنین سایر لوازم خانه مانند لامپ ها، دستگاه تنظیم سرمایش و گرمایشی را با اتصال به اینترنت هوشمند نظارت کرد.

** مدیریت مصرف انرژی از جمله مزایای خانه های هوشمند
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، خانه هوشمند را یکی از کاربردهای متداول اینترنت اشیا اعلام کرد و گفت: مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مراقبت از راه دور وسایل خانه و کنترل هوشمندانه سیستم های روشنایی و سرمایشی و گرمایشی منازل را از جمله مزایای خانه هوشمند است.
علی اکبر جلالی ادامه داد: این موضوع به سرعت درحال توسعه است و در برخی کشورهای توسعه یافته، اقدامات خوبی در زمینه ساخت خانه های هوشمند انجام داده اند تا مردم در رفاه بیشتری قرار گیرند. بکارگیری فناوری های پیشرفته برای ساخت خانه هوشمند یکی از خواسته های انسان ها بوده و در توسعه فناورها همواره سعی می شد که راه حلی مناسب برای تحقق این موضوع مهم فراهم شود.
وی با بیان اینکه تمام وسایل خانه می تواند هوشمند شود، افزود: وسایل خانه مانند درها، وسایل آشیزخانه از جمله یخچال، ظرفشویی، گاز، پلوپز و فر و سیستم های گرمایشی و سرمایشی و روشنایی، تلویزیون و جاربرقی را می توان از طریق اتصال به اینترنت هوشمند کرد تا امکان برقراری ارتباط با آنها فراهم شود.
جلالی ادامه داد: پاسخگویی به افراد مراجعه کننده به منازل، باز و بسته کردن درهای الکترونیکی از راه دور و یا شناسایی خودرو و امکان تردد آن به پارکینگ از دیگر خدمات قابل ارائه توسط خانه هوشمند است.

** گسترش فعالیت برای ساخت خانه هوشمند در ایران
جلالی با بیان اینکه فعالیت های لازم برای ساخت خانه هوشمند در ایران رواج و گسترش یافته است، گفت: با توجه به توسعه خانه هوشمند در کشورهای پیشرفته ما هم باید بدنبال بهره گیری مناسب از این فناوری باشیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: برخی وسایل به صورت مستقل از هم در خانه ها، هوشمند شده اند اما این کار باید با بهره گیری از فناوری پیشرفته اشیا انجام گیرد تا مردم از رفاه بیشتری برخوردار شوند.
وی بر لزوم فرهنگ سازی استفاده بهینه و صحیح از این نوآوری جدید تاکید کرد و گفت: مردم به خصوص دانشگاهیان باید با مزایای این فناوری پیشرفته به نحو مطلوب آشنایی پیدا کنند تا از آسیب های آن به دور باشند.
جلالی به ساخت نمونه ای از خانه هوشمند در دانشگاه علم و صنعت ایران اشاره کرد و افزود: این خانه با استفاده از فناوری پیشرفته می تواند ۳۰ تا ۴۰ فرایند را به صورت هوشمند انجام دهد و در آینده نزدیک این تعداد به یکصد مورد می رسد.

** مسئولان باید زیرساخت استفاده از این فناوری پیشرفته را فراهم کنند
وی با بیان اینکه مسئولان باید زیرساخت استفاده از این فناوری را در کشور فراهم کنند، افزود: اینترنت موجود کشور جوابگوی نیازهای این فناوری نیست و اقدامات لازم برای فراهم شدن امکانات و تجهیرات لازم باید صورت گیرد.
جلالی گفت: اگر از این فناوری جدید بهره نبریم از دنیا عقب می افتیم و مسئولان باید برنامه ریزی لازم را برای ورود مناسب کشور به عرصه های مختلف این فناوری به عمل آورند.
وی توسعه شغل را از مزایای این فناوری اعلام کرد و افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان با گذراندن دوره های آموزشی کاربردی می توانند در این عرصه فعالیت کنند.

** استفاده های فراوان از کاربردهای اینترنت اشیا
کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به استفاده های فراوان از کاربردهای اینترنت اشیا اشاره کرد و گفت: خانه هوشمند یکی از انواع کاربردهای اینترنت اشیا است که دارای مزایای فراوانی است.
محمد خاکی ادامه داد: خانه هوشمند خانه ای است که بدون حضور انسان هم پابرجا است و اگر اتفاقی در این خانه رخ دهد اعم از نشت گاز، سرقت و آتش سوزی، بلافاصله صاحب خانه مطلع می شود.
وی گفت: برنامه نرم افزاری بر روی تلفن همراه افراد نصب می شود تا آنان از طریق اینترنت، امکان کنترل و نظارت از راه دور بر وسایل و لوازم هوشمند خانه خود را داشته باشند.
خاکی از ایجاد چند نمونه از کاربردهای اینترنت اشیا در دانشگاه علم و صنعت ایران اشاره کرد و گفت: شهر هوشمند، خانه هوشمند، سلامت هوشمند، پیمایش خودرو و شبکه سنسورها به صورت نمونه در این دانشگاه ایجاد شده است.
کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: مقدمات کار استفاده از این فناوری پیشرفته در کشور باید فراهم شده تا مردم بهره های لازم را از این نوآوری ببرند.

** مقابله با موازی کاری در هنگام پیاده سازی فناوری پیشرفته اشیا
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم همگرایی و همکاری برای پیاده سازی فناوری های پیشرفته اشیا تاکید کرد و افزود: اغلب تکنولوژی های پیشرفته بصورت مناسب در کشور مطرح می شود اما همنوایی وهمگرایی برای پیاده سازی کامل آن تقریبا وجود ندارد و موازی کاری در این زمینه فراوان است.
دکتر علیرضا یاری گفت: اینترنت اشیا به عنوان یک طرح در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال انجام است و امیدواریم این موضوع بتواند هماهنگی لازم بین بخشی را در این زمینه ایجاد کند.
وی به مزایای خانه های هوشمند با بهره گیری از اینترنت اشیا اشاره کرد و افزود: صرفه جویی در هزینه ها، مدیریت مصرف انرژی، حفاظت از وسایل و لوازم منازل و به خصوص راحتی و آرامش انسان از مهمترین مزایای خانه های هوشمند است.
یاری گفت: وقتی اشیا خانه هوشمند می شود می توان از راه نزدیک و یا دور آنها را کنترل کرد، مثلا یک ساعت قبل از ورود به خانه سیستم گرمایشی و سرمایشی شروع به کار کند تا با ورود اعضای خانواده از فضای مطبوعی برخوردار شوند.
وی ادامه داد: خانه هوشمند در صدد مصرف بهینه برق است و در ساعت هایی که مصرف برق گران است از سلول های خورشیدی و یا باطری استفاده کند.
اینترنت اشیا فناوری پیشرفته ای است که در آن برای هر موجود قابلیت ارسال داده از طریق شبکه های ارتباطی اعم از اینترنت و یا اینترانت فراهم می شود. مهمترین مزیت همه گیر شدن اینترنت اشیا، قابلیت اتصال انواع اشیا و وسایل به دنیای مجازی است.
اینترنت اشیا برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، از جمله اشیا بی جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به رایانه ها اجازه دهند آنها را سازماندهی و مدیریت کنند.
علمی ** ۱۲۰۱ ** ۱۴۴۰

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 167 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:11

بیگ بنگ: محققان با استفاده از رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا(SDO) تصاویر شگفت‌انگیزی از فعالیت مغناطیسی خورشید ثبت کردند. این تصاویر چگونگی وضعیت میدان‌های مغناطیسی خورشید را تشریح می‌کند و به دانشمندان نشان می‌دهد چگونه میدان مغناطیسی خورشید در سطح و درون آن تغییر می‌کند.

march_14-picturing_magnetic_field_lines_2این نقشه مدلی است از میدان مغناطیسی در اتمسفر خورشید که بر مبنای اندازه‌گیری‌های مغناطیسی در سطح این ستاره ایجاد شده است. تصاویر جدید با استفاده از طول موج فرا بنفش ۱۷۱ آنگستروم گرفته شده است که برای چشم انسان نامریی است. این تصاویر هر دوازده ثانیه یکبار با ۱۰ طول موج نوری متفاوت گرفته شده تا طیفی کامل از تشعشع ساطع شده به وسیله خورشید را ثبت کند.

ثبت چنین تصاویری از خورشید با رصدخانه ی دینامیک خورشیدی شگفت انگیز است، چون با سرعت تقریبا ۱۱۲۰۰ کیلومتر در مدار حرکت می کند. ششمین سال فعالیت این ماهواره ی فضایی یک موفقیت برجسته برای ناسا است زیرا انتظار می‌رفت این ماهواره تنها پنج سال فعال بماند. در همین زمینه چندی پیش به مناسبت ششمین سال پرتاب رصدخانه دینامیک خورشیدی، ویدئویی منتشر شد که فعالیت یک ساله ی خوشید از ابتدای ژانویه ۲۰۱۵ تا ۲۸ ژانویه ی ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد، در زیر این ویدئوی تایم لپس را مشاهده کنید:

دانلود ویدئو

پژوهشگران نتایج اندازه‌گیری‌های مربوط به قدرت و جهت در سطح خورشید را با شبیه‌سازی‌های کامپیوتری ترکیب کردند. دانشمندان ناسا عقیده دارند که درک این مطلب که چه چیزی سیستم مغناطیسی خورشید را به وجود می‌آورد می‌تواند در اکتشافات فضایی آینده به آنها کمک کند. در ماه ژوئن سال گذشته، رصدخانه دینامیک خورشیدی تصاویری از یک فوران عظیم در سطح خورشید را ثبت کرد. پدیده «خروج جرم از تاج خورشیدی» در ۱۸ و ۱۹ ژوئن رصد شدند. ذرات زبانه‌های خورشیدی معمولا نمی‌توانند از جو عبور کنند و به انسان آسیب برسانند اما می‌توانند بر روی سیستم‌های الکترونیکی ماهواره‌ها تاثیر بگذارند. به رغم همه فعالیت‌های خورشیدی در سال ۲۰۱۵، ستاره‌شناسان هفته گذشته اعلام کردند که خورشید در آرام‌ترین دوره ی زمانی‌اش قرار دارد.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: dailymail.co.uk , NASA

تصویری خیره کننده از فعالیت مغناطیسی خورشید, ۵٫۰ out of 5 based on 3 ratings

مطالب مرتبط

توجه : هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام ‘سایت علمی بیگ بنگ’ و لینک به این مقاله غیر قانونی و از لحاظ اخلاقی غیر انسانی می باشد، لطفا به حقوق مولف احترام بگذارید.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 164 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 0:53


به گزارش ایرنا، در این تحقیقات که در مرکز فیزیک شهر «خه فی» وابسته به آکادمی علوم و فنون چین در استان «آن خویی» در شرق این کشور انجام می شود، آنان موفق شده اند در دمای ۵۰ میلیون درجه، پلاسمای موجود خورشید مصنوعی را تخلیه کنند.
گفته می شود، آنان در این آزمایش نوعی گاز هیدروژنی را تولید کرده اند که سه برابر از هسته خورشید داغتر است و این آزمایش جهشی عظیم در پژوهش های فیزیک اتمی بوده است.
گزارش ها حاکی است که طول مدت تخلیه در این دور از آزمایش ها نزدیک به ۱۰۲ ثانیه بوده که طولانی ترین زمان موجود در چنین دمایی محسوب می شود.
در صورتی که دانشمندان چینی موفق به ساخت خورشید مصنوعی شوند، بشر می تواند به وابستگی خود به سوخت های فسیلی پایان دهد و برای همیشه به یک منبع انرژی پاک نامحدود دست یابد.
بنابر گزارش تارنمای «یی سی» از چین، خورشید مصنوعی می تواند با استفاده از فن آوری گداخت حرارتی – هسته ای، به طور نامحدود انرژی پاک تولید کند.
نور و دمای این خورشید مصنوعی از دو مرکز هیدروژنی با عناصری از «دیتریوم» و «تریتیم» بدست می آید که در واقع در فرایند گداخت و تبدیل شدن به «هلیم اتمی» یک انرژی عظیم را رها می کنند.
گفته می شود در آزمایش صورت گرفته توسط متخصصان چینی، گاز هیدروژن تا حدود ۵۰ میلیون درجه «کلوین» داغ شد که با انفجار یک بمب گرماهسته ای متوسط برابری می کند.
نشریه اکسپرس نیز در گزارشی اعلام کرد که دانشمندان اروپایی تاکنون به دماهایی بالاتر از این رسیده اند، اما از ترس ذوب شدن رآکتور بوسیله گاز، تنها برای مدت کوتاهی توانسته اند آن را نگهداری کنند اما در مقابل فیزیک دانان چینی موفق شدند با استفاده از یک میدان مغناطیسی قدرتمند که گاز را در داخل اتاقک دونات شکل معلق نگاه می دارد، این دما را برای بیش از یک دقیقه حفظ کنند.
از آلمان به عنوان پیشگام تلاش برای رسیدن هم جوشی هسته ای نام برده می شود. فیزیکدانان این کشور با استفاده از ۲ مگاوات تشعشع مایکرویو توانسته بودند گاز هیدروژن را تا ۸۰ میلیون درجۀ سانتیگراد گرم کنند؛ اما این دما را فقط برای کسری از ثانیه حفظ کرده بودند.
«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین این دستاورد علمی را ستایش کرده و به این آکادمی و همچنین آکادمی مهندسی فیزیک چین تبریک گفته است.
آساق**۲۳۱**۱۵۹۷

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 197 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:01

اشتباه FBI در بازنشانی گذرواژه‌ی iCloud

کد خبر :39782

مدیر سازمان FBI جیمز کومی تأیید کرده ‌است که بازرسان این سازمان در جریان تحقیقات خود درباره‌ی حادثه‌ی تروریستی سن برناردینیو دچار اشتباه شده‌اند.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , اپل طبق حکم دادگاه باید به FBI در باز کردن قفل گوشی متعلق به تروریست این حاثه کمک کند تا با ارائه‌ی یک نسخه از iOS‌ که در پشتی دارد ویژگی امنیتی در آیفون قفل‌شده غیرفعال شود.

اما مدیر اجرایی اپل، تیم کوک بر سر امنیت و حفظ حریم خصوصی تأکید دارد و می‌گوید با حکم دادگاه مبارزه می‌کند، چرا که به عقیده‌ی اپل این حکم برای امنیت و حریم شخصی همه‌ی کاربران خطرناک است.

اپل قبلاً گفته بود که به سازمان FBI در جریان تحقیقات مربوط به حادثه‌ی سن برناردنیو کمک کرده و در اوایل ژانویه نسخه‌ی پشتیبان iCloud آیفون متعلق به فاروق را طی حکم دادگاه در اختیار سازمان FBI قرار داده ‌است.

اما مشکل اینجاست که به گفته‌ی اپل زمانی سازمان FBI به این شرکت فشار وارد کرده ‌است که خود مرتکب اشتباه شده ‌است. پس از حملات تروریستی در سن برناردینیو، یکی از پلیس‌های محلی اقدام به بازنشانی گذرواژه‌ی شناسه‌ی اپل متعلق به تیرانداز کرده ‌است. این اتفاق کم‌تر از ۲۴ پس از آن رخ داده‌ است که دولت آمریکا این گوشی آیفون ۵C را در اختیار گرفته‌ است تا به داده‌های آن دسترسی پیدا کند.

زمانی که مقامات فدرال این کشور از اپل خواستند تا گذرواژه را بدون از میان رفتن اطلاعات برایشان به دست آورد، اپل این راه را به آن‌ها نشان داد: آیفون فاروق را از طریق وای‌فای که دارید به اینترنت متصل کنید. بدین ترتیب آیفون به طور خودکار داده‌های دستگاه‌ را به حساب کاربری iCloud بارگذاری می‌کند.

اشتباه در بازنشانی گذرواژه‌ی iCloud

وقتی از آقای کومی پرسیده شد آیا رمز عبور iCloud ‌این گوشی تغییر کرده ‌است یا خیر، او مجبور شد اعتراف کند در اثر یک اشتباه این اتفاق افتاده ‌است.
آقای کومی در این خصوص گفته‌ است: «تا جایی که کارشناسان به من گفته‌اند، ۲۴ ساعت پس از حمله‌ی سن برناردینیو سازمان FBI اشتباهی را در رابطه با گوشی انجام داده ‌است که موجب شده ‌است پشتیبان‌گیری مجدد از iCloud سخت‌تر، و بعداً غیرممکن شود.»

FBI از سازمان NSA خواسته ‌است قفل گوشی آیفون فاروق را باز کند

در این میان از آقای کومی هم‌چنین سؤال شد که سازمان FBI درگیر از چه سازمان‌های فدرالی درخواست کمک کرده ‌است؟
کومی پاسخ داده‌ است که مردمی که زیاد تلویزیون می‌بینند درباره‌ی توانایی‌های فنی آژانس‌های فدرال مبالغه می‌کنند. او گفت که FBI از NSA کمک خواسته‌ است اما آن‌ها نیز نتوانسته‌اند قفل آیفون را باز کنند.
در این میان کومی به طور ویژه اعلام کرده ‌است که اپل توانایی ایجاد درپشتی را برای بازکردن رمزنگاری آیفون دارد؛ حقیقتی که اپل نیز آن ‌را تأیید کرده ‌است.
اعضای کمیته‌ی قضایی مجلس آمریکا با اتفاقی که پس از حادثه‌ی سن برناردینیو و از سوی FBI افتاده است مخالفت کرده و به گفته‌ی منابع آگاه یکی از اعضای بلندپایه‌ی این کمیته به نام کانیرز به شدت مخالف قرار دادن در پشتی در یک سرویس بوده ‌است.

تاریخ و زمان انتشار : پنج شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ در ساعت ۶:۵۱:۰۲   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 155 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 15:54

۱۰ توصیه امنیتی برای استفاده امن از ایمیل

کد خبر :39785

سال ۱۹۷۱ بود که ری تاملینسون هنگامی که در پروژه آرپانت همکاری داشت ، روشی برای ارسال پیام از طریق اینترنت ابداع کرد که با نماد @ شناخته می شد.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , ایمیل(Email) در لغت مرکب از دو واژه Electronic و Mail به معنای پیام الکترونیک است. از همان امنیت اطلاعات در سیستم پیام الکترونیک به یک مسئله مهم و اساسی تبدیل شد.

اکنون سال هاست که ایمیل یکی از روش های آسان و استاندارد برای مکاتبه به شمار می رود. از آنجایی که امنیت مکاتبات یکی از دغدغه های عصر حاضر به شمار می رود دانستن نکاتی در زمینه مدیریت امنیت حساب کاربری ایمیل ، سبب حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از سو استفاده هکرها می شود.

به این نکات کلیدی توجه کنید:

۱٫ از شبکه‌های امن به ایمیل خود وارد شوید.
۲٫ گذرواژه‌تان را به صورت دوره ای تغییر دهید و حتما از گذرواژه‌ غیرتکراری استفاده کنید.
۳٫ یک گذرواژه خوب باید شامل عدد، حروف و نماد شود و همچنین طولانی باشد تا حدس زدن آن مشکل شود.
۴٫ بازیابی حساب خود را با تلفن همراه و ایمیل پشتیبان فعال کنید.
۵٫ همیشه در رایانه و تلفن هوشمند خود ، یک آنتی ویروس خوب و به روز داشته باشید.
۶٫ سیستم عامل و مرورگر رایانه و تلفن هوشمند خود را همیشه به روز نگه دارید.
۷٫ نرم افزار فلش پلیر و جاوا همیشه یک راه نفوذ هستند آن ها را بصورت مداوم بروز کنید.
۸٫ از پر کردن فرم های نام کاربری و گذرواژه در صفحات مشکوک خودداری کنید.
۹٫ صفحه بازدید های اخیر خود را به طور مداوم بررسی کنید و اگر متوجه مورد مشکوکی شدید گذرواژه‌تان را تغییر دهید.
۱۰٫ از پاسخ دادن به پیام های ناآشنا خودداری کنید.

سید معین قاسمی – جام جم کلیک

تاریخ و زمان انتشار : پنج شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ در ساعت ۶:۵۴:۲۸   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 15:54

از کار افتادن موتور آنتی ویروس McAfee

کد خبر :39778

شرکت امنیتی اینتل حفره‌ای را که ممکن بود باعث غیرفعال شدن موتور ضدبدافزار مک‌آفی شود، اصلاح کرده است؛ شکافی که به واسطه‌ی آن امکان داشت نرم‌افزارهای تقلبی و بدافزارها روی سامانه نصب شود.

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , این اصلاحیه به مشکلی رسیدگی می‌کند که حدود ۱۵ ماه پیش، آگازینی ماوریزیو مشاور ارشد شرکت امنیتی Mediaservice مستقر در رم در مورد آن هشدار داده بود. مک‌آفی در دسامبر سال ۲۰۱۴ آن را تأیید کرده و در ۲۵ فوریه‌ی سال ۲۰۱۶ این حفره را اصلاح نموده است.

برای بهره‌برداری از این نقص نیاز است تا کاربران یا مهاجمان در ابتدا در سطح مدیر محلی به سامانه‌ دسترسی پیدا کنند، سطحی که بسیاری از سازمان‌های تنبل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

ماوریزیو می‌گوید:‌

«ضدبدافزار مک‌آفی دارای قابلیتی است که موتور پویش‌گر خود را از مدیران محلی ویندوز محافظت می‌کند، و برای غیرفعال کردن آن، گذرواژه‌ی مدیر سامانه نیاز است.»

«از نظر ما این قابلیت به صورت امن پیاده‌سازی نشده است؛ کنسول ضدبدافزار مک‌آفی گذرواژه را بررسی می‌کند، و از موتور درخواست می‌کند تا کلیدهای رجیستری امن را غیرفعال کند.»

«اما هیچ نوع بررسی از سوی خود موتور انجام نمی‌شود، بنابراین هرکسی می‌تواند بدون این‌که رمز صحیح مدیریت را بداند، از موتور بخواهد تا غیرفعال شود.»

همه‌ی نسخه‌ها دارای این نقص هستند.

حذف دسترسی مدیر از حساب کاربری استفاده‌کنندگان، می‌تواند راهی برای کمک به وضعیت امنیتی سازمان در این مسأله باشد.

در ماه می، شرکت‌ امنیتی Avecto مستقر در منچستر، اعلام کرد که ۹۷ درصد از آسیب‌پذیری‌های محصولات مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ می‌توانند با حذف دسترسی مدیریت از حساب کاربران، رفع شوند.

منبع: TheRegister/asis

تاریخ و زمان انتشار : چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ در ساعت ۲۱:۵۰:۴۳   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 2:04


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این رویداد با حمایت مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و با مشارکت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار می شود و اندیشمندان، متخصصان و علاقمندان به توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته می توانند با مراجعه به آدرس http://uso.itrc.ac.ir ، ضمن اطلاع از آخرین اخبار طرح خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته به اطلاعات مربوط به اولین همایش و اخبار مربوط به دومین همایش دسترسی پیدا کنند.
نخستین جلسه کمیته سیاستگذاری ‘دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته’ با حضور جمعی از دست اندرکاران این همایش در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
اعضای جلسه ضمن مرور رویکرد نخستین دوره همایش و دستاوردهای آن در خصوص زمانبندی اجرایی، جهت گیری و محورهای کلان دومین همایش وسیاستگذاری های لازم در خصوص محتوای همایش تبادل نظر و تصمیم گیری کردند.
سازوکارهای دعوت از ذینفعان این حوزه در کشور، دعوت از مهمانان خارجی و برگزاری نشست های تخصصی، شیوه فراخوان مقالات، انتخاب طرح های برتر، انتخاب پایان نامه های برتر و برگزاری کارگاه های آموزشی از دیگر موضوعاتی است که در این جلسه در مورد آنها تبادل نظر و تصمیم گیری شد.
این جلسه با حضور دکتر محمد خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت و دبیر علمی همایش و مهرداد ویسی معاون اداره کل USO از سازمان تنظیم مقررات، برگزار شد.
علمی (۱) ** ۱۲۰۱ **۲۰۱۷

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 22:57


به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از سایت نشریه ویرد، سیستم عامل iOS در اپل و همچنین سیستم اندروید به نوعی طراحی شده اند که برنامه هایی را که نیاز به بستن آنها باشد، می بندند؛ مانند برنامه هایی که مدت زیادی مورد استفاده قرار نگرفته اند و یا برنامه هایی که بیشتر از آنچه باید، از باتری استفاده می کنند و یا حافظه را اشغال می کنند.
به نوشته این نشریه، از یک سو، برنامه هایی که در حافظه تلفن همراه هستند، در مقایسه با برنامه هایی که باید از اول و به طور کلی دوباره به راه بیافتند، زودتر باز می شوند و از سوی دیگر، سیستم عامل های تلفن های هوشمند می دانند که چه زمانی کاربر ممکن است به آن برنامه ها نیاز بیشتری داشته باشد.
بنابراین بهتر است برای حفظ باتری تلفن همراه هوشمند، کاری به برنامه هایی که با آنها سر و کار دارید، نداشته باشید و آنها را وادار به بستن و بازکردن دوباره نکنید.
علمی**۱۰۵۵**۱۸۳۴

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 22:57


به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی این معاونت با توجه به ماموریت خود از پژوهش های پایه، کاربردی و توسعه فناوری و زیرساخت در راستای اهداف و اولویت های مصوب ستاد حمایت می کند.
به منظور مدیریت بهتر بررسی و داوری طرح های پژوهشی در حوزه علوم و فناوری های شناختی، دریافت طرح در فراخوان اسفندماه جاری مشابه فراخوان قبل، در سه بخش انجام می شود.
در این راستا از تمام محققان حوزه علوم و فناوری های شناختی دعوت می شود فرم پیشنهاد طرح را بر اساس دسته بندی طرح ها دریافت و تکمیل کرده و در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه ۹۴ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۵ (غیرقابل تمدید) از طریق کارتابل کاربری خود در سایت ستاد بارگذاری کنند.
علمی (۱)** ۹۳۴۰**۱۸۳۴

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 22:57

حمله‌ی سایبری دزدان دریایی به یک کشتی‌رانی

کد خبر :39763

«تهدیدکندگان، از یک اسکریپت بارگذاری‌کننده‌ی ناامن برای بارگذاری لایه‌ی وب استفاده می‌کنند و آن را که از طریق اینترنت قابل دسترسی است، فراخوانی می‌کنند و مجوزهای اجرایی را روی آن تنظیم می‌کنند؛ بنابراین نیاز به وارد کردن هیچ‌گونه پرونده‌ای از راه دور و یا از طریق سامانه‌های محلی نیست.

دزدان دریایی باهوش، به یک شرکت کشتی‌رانی نفوذ کردند تا مکان محموله‌های ارزشمند آن را، قبل از سرقت کشتی‌های آن، تعیین کنند.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , مجرمان به سامانه‌ی مدیریت محتوای این شرکت که نامش مشخص نشده است حمله کردند، تا بتوانند تعیین کنند کدام کانتینرها دارای بیشترین ارزش هستند.
این کار موجب می‌شود که دزدان دریایی عملیات سرقت را سریع‌تر انجام دهند، چرا که قادرند با دور زدن خدمه، جعبه‌های مورد نظر خود را به جای بازرسی دستی با استفاده پویش‌گرها مکان‌یابی کنند. این حملات در گزارش ضمیمه‌ی نفوذ Verizon مورد کشف و بررسی قرار گرفته‌اند. در این گزارش محققان جرایم اینترنتی نوشته‌اند که دزدان یک لایه‌ی قلابی را در کارگزار رهگیر کشتی بارگذاری می‌کنند و هنگامی که بارگذاری انجام می‌شود آن‌ها دسترسی لازم را پیدا می‌کنند، در نتیجه مهاجمان به راحتی می‌توانند به شناسایی و نفوذ دست بزنند.
«تهدیدکندگان، از یک اسکریپت بارگذاری‌کننده‌ی ناامن برای بارگذاری لایه‌ی وب استفاده می‌کنند و آن را که از طریق اینترنت قابل دسترسی است، فراخوانی می‌کنند و مجوزهای اجرایی را روی آن تنظیم می‌کنند؛ بنابراین نیاز به وارد کردن هیچ‌گونه پرونده‌ای از راه دور و یا از طریق سامانه‌های محلی نیست.
اساساً، این کار به مجریان این تهدیدها اجازه می‌دهد که با کارگزارهای وب ارتباط برقرار کرده و کارهایی نظیر بارگذاری و یا بارگیری داده و همچنین اجرای دستورات مختلف را انجام دهند. علاوه بر این آن‌ها می‌توانند صورت‌حساب‌های بارگیری‌های آینده را دریافت کنند، و متوجه شوند که کشتی‌ها در آینده چه محموله‌هایی را دریافت خواهند کرد.
محققان بر اشتباهات امنیت عملیاتی و فنی تأکید می‌کنند که موجب می‌شود مهاجمان به راحتی به شناسایی محموله‌ها بپردازند. دزدان دریایی از SSL، دستورات اشتباه و «تلاش مداوم» برای تعامل با وب کارگزار گرفتار استفاده نمی‌کنند.
تیم تحقیقاتی ورایزن می‌گوید: «این بازیگران تهدید، در حالی که دارای خلاقیت‌هایی در بعضی قسمت‌ها بودند، اما به وضوح مهارت بالایی نداشته‌اند.»
این شرکت حمل و نقل که مورد حمله قرار گرفته است، امنیت کارگزارهای مورد حمله را تأمین کرده و گذرواژه‌ها را مجدداً تنظیم نموده است و نشانی‌های آی‌پی مهاجمان را مسدود نموده است.
دزدی دریایی در خلیج عدن، شاخ آفریقا و اقیانوس هند در سال‌های اخیر به لطف دخالت‌های نظامی بین‌المللی و کمک‌هایی تحت عنوان سپر عملیاتی ناتو، کاهش یافته است.
گفتنی است سازمان بین‌المللی دریایی امسال ده حادثه‌ی دزدی دریایی را گزارش داده است.

منبع: TheRegister/asis

تاریخ و زمان انتشار : چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ در ساعت ۷:۰۸:۱۹   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 225 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 12:42

لپ تاپ هک کنید ،۱۰۰ هزار دلار جایزه بگیرید!

کد خبر :39766

گوگل جایزه شناسایی آسیب پذیری‌های امنیتی در لپ تاپ های کروم بوک خود را دو برابر کرده و به ۱۰۰ هزار دلار افزایش داده و امیدوار است از این طریق توجه محققان امنیتی را به خود جلب کند.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ، بزرگترین میزان جایزه نقدی به فرد یا افرادی اعطا می شود که بتوانند روشی برای نفوذ به کروم بوک در حالت مهمان و آسیب زدن به این لپ تاپ پیدا کنند.

گوگل در مطلبی که به همین علت ثبت کرده نوشته است:

از زمانی که ما از پرداخت جایزه ۵۰ هزار دلاری خبر دادیم کسی مورد موفقی را شناسایی نکرده است و لذا رقم پرداختی را افزایش دادیم.

لپ‌تاپ‌های کروم بوک در حالت ورود مهمان یا Guest از بیشترین میزان امنیت و تدابیر دفاعی برخوردارند. به عنوان مثال کاربر کروم بوک در این حالت تنها می تواند فایل هایی را بارگذاری کند، اما نمی تواند هیچ برنامه ای نصب کند، حتی اگر آن برنامه از فروشگاه گوگل بارگذاری شده باشد.

گوگل از متخصصان امنیتی خواسته تا اگر می توانند صفحات وب معیوبی طراحی کنند که کاربر کروم بوک در صورت اجرای حالت مهمان شاهد آلوده شدن لپ تاپ خود باشد. علاوه بر این دور زدن حالت ایمن مرورگر کروم هم منجر به اعطای جایزه ای قابل توجه می شود.
منبع: فارس

تاریخ و زمان انتشار : چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ در ساعت ۷:۱۱:۴۸   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 166 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 12:42

افزایش ظرفیت گروه‌ها به ۵۰۰۰ عضو در نسخه جدید تلگرام

کد خبر :39769

تلگرام، یکی پیام‌رسان‌های محبوب و پرطرفدار در میان کاربران دنیای مجازی است. کاربران با استفاده از تلگرام امکان ارسال پیام و محتوا و عضویت در گروه‌ها و کانال‌های مختلف را دارند.

به گزارش آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) ، تلگرام اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کرده است و در این نسخه تغییراتی را در خصوص تعداد اعضای گروه‌ها اعمال کرده است.

در ابتدا گروه‌های تلگرام امکان داشتن تنها ۲۰۰ عضو را داشتند، که در سال گذشته تلگرام با اعمال تغییراتی این عدد را به ۱۰۰۰ کاربر افزایش داد. اکنون تلگرام در آخرین به‌روزرسانی خود، به مدیران گروه‌ها امکان داشتن ۵۰۰۰ عضو در گروه را می‌دهد. در سال گذشته هنگامی که تلگرام تعداد اعضای گروه را به ۱۰۰۰ عضو افزایش داد، نام این گروه‌ها را “Supergroups” نامید. پیش از این، اعضای گروه باید به ۲۰۰ عضو می‌رسید تا مدیر گروه می‌توانست گروه را به “Supergroups” تبدیل کند. اکنون در آخرین نسخه تلگرام، این محدودیت برداشته شده است و هر زمان که مدیر گروه بخواهد می‌تواند گروه را به “Supergroups” تبدیل کند.

از دیگر ویژگی‌های کاربردی که در این نسخه برای “Supergroups” اعمال شده است، امکان Pin کردن پیام‌ها توسط مدیران گروه است. مدیران گروه می‌توانند پیام‌های مهم را در بالای گروه قرار دهند، به طوری که مدام جلوی چشم کاربر باشد، آن را مطالعه کند و یا اگر لینک است، به لینک مراجعه کند.

در این نسخه اختیارات بیتشری در اختیار مدیران “Supergroups” قرار گرفته است. با این قابلیت‌ها مدیران گروه می‌توانند مدیریت و کنترل بیشتری بر روی گروه و محتوای گروه داشته باشند. امکان حذف پیام‌های کاربران برای مدیران گروه ساده‌تر شده است و به‌سادگی‌ می‌توانند کلیه پیام‌های ارسالی یک نفر را حذف کنند.

با مراجعه به مارکت‌های رسمی، اپلیکیشن تلگرام دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید.

تاریخ و زمان انتشار : چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ در ساعت ۷:۱۷:۳۹   بدون نظر

انتهای خبر

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 166 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 12:42


به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور رییس مرکز فن بازارملی ایران گفت: پارک فناوری پردیس که دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D-8 TTEN) را برعهده دارد، طرح اعطای جایزه سالیانه به بهترین مورد انتقال فناوری را با حمایت مالی دولت ایران در جلسه دوم شورای عالی شبکه در نیجریه در آذرماه ۱۳۹۳ مطرح کرد که مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد اولین دوره جایزه برای سال ۲۰۱۶ برگزار شود.
وی بیان کرد: دبیرخانه شبکه، آیین­نامه اعطای این جایزه را تدوین و مصوب کرد و اولین فراخوان در ابتدای سال ۲۰۱۶ برای کشورهای عضو ارسال شد و تاکنون چندین مورد برای دریافت این جایزه کاندیدا شده اند.
وی ادامه داد: فراخوان دوم شناسایی کاندیداهای این جایزه ارسال شده است و کشورها تا ۲۰ آوریل ۲۰۱۶ (۱ اردیبهشت ۹۵) مهلت دارند نسبت به شناسایی و کاندید کردن شرکت های متبوع خود اقدام کنند.
قنبرپور هدف از اعطای این جایزه را تشویق کشورهای عضو به انتقال فناوری بین خود و تأمین فناوری های مورد نیاز این شبکه از داخل شبکه و یا از کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: یکی از طرف های قرارداد انتقال فناوری باید از یکی از هشت کشور عضو و طرف دیگر از شرکت های متبوع کشورهای اسلامی باشد.
وی بیان کرد: در تلاش هستیم این جایزه به شرکت­های برگزیده، در پنجمین اجلاس وزرای صنایع کشورهای عضو دی-هشت که در کشور مصر برگزار خواهد شد، اهدا شود.
قنبرپورگفت: شرکت های ایرانی برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این جایزه و نحوه کاندیدا شدن در آن می توانند با پست الکترونیک این شبکه به نشانی [email protected] مکاتبه کنند.
قنبرپور افزود: شبکه تبادل وانتقال فناوری کشورهای عضو گروه دی-هشت به منظور تسهیل روابط انتقال فناوری در میان کشورهای عضو دی-هشت در سال ۱۳۹۱ در اجلاس وزاری صنعت کشورهای عضو گروه دی-هشت در داکای بنگلادش به تصویب رسید و جمهوری اسلامی ایران (پارک فناوری پردیس) دبیرخانه این شبکه را برعهده دارد.
علمی (۱)** ۹۳۴۰**۲۰۱۷

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 134 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 22:44


به گزارش روز سه شنبه مرکز ملی فضای مجازی کشور، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه علمی و فنی در حوزه افتا افزود: مرکز مدیریت راهبردی افتا نقش بسیار مهمی در راهبری، نظارت بر امنیت فضای تبادل اطلاعات و رصد مخاطرات فضای مزبور بر عهده دارد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از دستاوردهای ارایه شده مرکز مدیریت راهبردی افتا در نمایشگاه علمی و فنی در حوزه افتا (امنیت فضای تولید اطلاعات و ارتباطات)، بازدید کرد.
گفتنی است؛ در این بازدید ماموریت ها، قابلیت ها و طرح های کلان مرکز مدیریت راهبردی افتا تشریح و اقدامات صورت گرفته در راستای امن سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات بیان شد.
همچنین بر همکاری و مشارکت تمامی ذی نفعان در راستای ارتقای سطح امنیت فضای مجازی کشور تاکید شد.
علمی (۱) ** ۱۲۰۱ **۱۴۴۰

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 22:44


به گزارش روزسه شنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درمراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهارکرد: پژوهشکده ها به جای اینکه خود وارد کار اجرا شوند باید راهنمایی پژوهش را برعهده داشته باشند، دولت در اجرا نباید قدم بگذارد، این نکته ای است که در تمامی حوزه ها به دنبال آن هستیم.
وی افزود: البته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حوزه خاصی است که تا کنون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با آن تعامل نداشته است، یعنی شناخت در این حوزه خاص کم است.
ستاری با بیان اینکه سرزمین و تمدن ایران از ابتدای تاریخ وجود داشته است بیان کرد: از جمله بزرگ ترین سرمایه ای که داریم سرمایه فرهنگی و تاریخ چند هزار ساله تمدنی است.
ستاری با تأکید براین نکته که باید به سرمایه های فرهنگی مان بیش از پیش اهمیت دهیم گفت: در این مسیر استفاده از فناوری های مدرن ازمواردی است که می تواند به ما کمک کند .
وی با بیان اینکه نفوذ فناوری درحوزه میراثی و باستان شناسی بسیار زیاد است و ما از آن عقب هستیم افزود: بسیاری از تکنیک ها درحوزه های مختلف پیشرفت کرده اند که قابل تعمیم برای تشخیص در حوزه باستان شناسی هستند.
وی افزود: به عنوان نمونه در حوزه های اکتشافات تکنیک های خوبی وجود دارد که می تواند از آنچه زیر خاک و پشت دیوارها پنهان شده اطلاع دهد.
به گفته ستاری، امروز حوزه های لیزر توسعه پیدا کرده است که می توان از آن ها برای نقشه برداری از اماکن و سایت های تاریخی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه آی. سی. تی در حوزه های موزه داری در حال رشد است گفت: آمادگی داریم ستاد های معاونت در حوزه ICT، نانو و بیو که در بحث شناسایی پیش رفته اند را در اهداف دیگر نیز به کار گیریم که باستان شناسی نیز می تواند یکی از آن موارد باشد.

*** در حال رونق بخشیدن به فعالیت پژوهشگاه میراث فرهنگی هستیم
سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز در حاشیه امضای تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پژوهشگاه میراث فرهنگی از پنج پژوهشکده باستان شناسی ، زبان شناسی کتیبه ها و متون ، ابنیه و بافت های تاریخی – فرهنگی ،مردم شناسی، حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی و دو گروه پژوهشی هنرهای سنتی و گردشگری تشکیل شده است.
بهشتی بیان کرد: یکی ازویژگی هایی که پژوهشگاه میراث فرهنگی درمقایسه با سایر پژوهشگاه ها دارد وظایف حاکمیتی آن است به نحوی که تمامی فعالیت های باستان شناسی و تدوین اطلس های موضوعات مرتبط با میراث فرهنگی به عهده پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است.
وی با اشاره به سرگذشت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دولت پیشین تصریح کرد:مخالفان فعالیت پژوهشگاه هر کاری کردند تا اینجا را مضمحل کنند ولی موفق نشدند.
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: درسال های اخیرو با فعالیت دولت جدید درتلاش هستیم تا رفته رفته فعالیت پژوهشگاه را رونق بخشیده و با توجه به حرکت های نوینی که درپژوهشکده ها درحال شکل گیری است در قالب استانداردهایی که قانون برعهده پژوهشگاه گذاشته کاری شایسته انجام دهیم.
بهشتی گفت: با اشرافی که به مسائل مطرح در حوزه کاری پژوهشگاه و اطلاعاتی که از نحوه فعالیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم گمان داریم این دو نهاد بتوانند همکاری های مشترک زیادی با یکدیگر داشته باشند .
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به این مطلب که علومی که در پژوهشگاه با آن سرو کار داریم به حوزه میراث فرهنگی مربوط می شوند تصریح کرد: پرسش تمامی این علوم، کیستی و کجایی سرزمین ایران و دستیابی به پاسخ آن است،دردوران معاصر فعالیت هایی که در حوزه توسعه شکل گرفته همواره از طرح این پرسش که این سرزمین کجاست و مردم آن دارای چه ویژگی هایی هستند مستغنی بوده است .
بهشتی ادامه داد: هیچ دانشگاهی در کشور نیست که رشته باستان شناسی داشته باشد و با پژوهشگاه ارتباط نداشته باشد زیرا که باستان شناسی یک فعالیت میدانی است که انجام آن مستلزم همکاری با پژوهشگاه است .
رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دانشگاه ها بیشتر به این موضوع نگاه آموزشی دارند و تلاش ما این است که دانشگاه ها به این اکتفا نکرده و فعالیت پژوهشی و تولید علمی هم بصورت مستمر داشته باشند.

***باید از ظرفیت بخش خصوصی در اقدامات علمی حوزه گردشگری و میراث فرهنگی بهره برد
سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و نماینده معاونت در تفاهم نامه مذکور، در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: مقرر شده است در دو حوزه مشخص این همکاری آغاز شود، اولین حوزه ایجاد یک مرکز نوآوری است، این اقدام رویکردی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان محسوب می شود، که نگاه به اقتصاد دانش بنیان و شرکت های دانش بنیان یکی از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محسوب می شود.
وی افزود: این که بتوانیم بخش خصوصی را بیش از قبل درگیر مسائل دانش بنیان کنیم واز این حضوردر اقتصاد استفاده کنیم نیازمند برخی زیرساخت ها است که یکی از این زیرساخت ها مراکز نوآوری هستند، پس معاونت علمی هم از این امر به صورت مشارکتی حمایت می کند.
سجادی نیری ادامه داد: یکی از بندهای این تفاهم نامه شکل دهی مرکز نوآوری به همراه پژوهشگاه است که استقرار شرکت های دانش بنیان، راهنمایی و کمک به ایجاد فضای اقتصادی در این حوزه را بر عهده خواهد داشت.
وی موضوع دیگری که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است را ایجاد یک دفتر انتقال فناوری عنوان کرد و گفت: ارتباطات بین المللی به توسعه فناوری در این حوزه کمک می کند، اما تا زمانی که بخش خصوصی درگیر فعالیت های اجرایی این بخش نشود نمی توان انتظار پیشرفت زیادی داشت.
دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی افزود: این که بتوانیم بخش خصوصی را نیز در انتقال فناوری و استفاده از فناوری ای که در اختیار کشورهای خارجی است در حوزه میراث و صنایع گردشگری درگیر کنیم نیز یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه است.

*** توسعه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان در حوزه میراث فرهنگی کشور با انعقاد تفاهم نامه
این تفاهم نامه که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضای سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و سید محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید درهشت بند اجرایی می شود.
همکاری در ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی با مأموریت ارائه خدمات به شرکت های نوپا، پژوهشگران، اساتید، کارشناسان خبره، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از طریق ارائه امکانات زیرساختی از جمله فضای فیزیکی استقرار، تأمین مالی، خدمات مشاوره ای، مدیریتی، بازاریابی، دوره های آموزشی و مشابه آن برای ایجاد، توسعه و رشد شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان از اهداف این تفاهم نامه است.
از دیگر اهداف تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه می توان به حمایت از شکل گیری دفتر انتقال فناوری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پژوهشگاه با هدف ایجاد پیوند و تعریف پروژه های مشترک بین مراکز پیشرفته فناوری بین المللی در این حوزه با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان داخلی اشاره کرد.
بر اساس این تفاهم نامه تأمین فضای فیزیکی و امکانات زیرساختی و محیط فعالیت مناسب شرکت های خلاق و نوآور در مرکز نوآوری و سایر الزامات حرفه ای مورد نیاز شامل خدمات منتورینگ، آموزش و مشاوره برای اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان پژوهشگاه و شرکت های نوپا با توجه به اهداف و کارکردهای مرکز نوآوری به عهده پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است.
پشتیبانی تخصصی و زمینه سازی برای تجاری سازی و کاربست دانش فنی موجود در پژوهشگاه به وسیله شرکت های نوپا از طریق مدل های مناسب (شرکت زایشی، انتقال فناوری، فروش و…) با حفظ حقوق مادی و معنوی پژوهشگاه نیز از تعهدات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است.
از تعهدات معاونت می توان به حمایت از شکل گیری مرکز نوآوری، حمایت از طرح های همکاری بین المللی دفتر انتقال فناوری، همکاری تخصصی با پژوهشگاه در خصوص طراحی ساختار، فرآیند و برنامه ریزی مناسب مرکز نوآوری و مرکز انتقال فناوری و حمایت مالی از شرکت های پذیرش شده در مرکز نوآوری با توجه به الزامات حرفه ای موفقیت آنها در مراحل مختلف چرخه عمر اشاره کرد.
علمی (۱)**۹۳۴۰**۱۴۴۰

انتهای پیام /*

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 140 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 22:44