نقد و بررسی The Technomancer

ساخت وبلاگ

The Technomancerعنوان The Technomancer جدیدترین بازی نقش آفرینی ساخته‎ی Spiders می باشد. این استودیو ساخت بازی هایی همچون Mars: War Logs را در کارنامه دارد. The Technomancer در ابتدا دقیقا چیزی به نظر می‌ آمد که از یک بازی نقش آفرینی می‌خواستم. علمی-تخیلی بودن، جریان داشتن در مریخ، و گزینه های فراوان برای حل کردن وضعیت های مختلف به همراه انیمیشن های خشونت آمیز ازجمله تبلیغاتی بودند که مرا برای تجربه‌ی The Technomancer هیجان زده کردند. بله، این موارد تبلیغاتی بودند که باعث شدند این بازی عالی به نظر برسد.
پس از یک معرفی و توضیح مختصر که شما کنترل شخصیت Zachariah (همان زکریا) که یک تکنومنسر (یا جادوگر علمی-تخیلی الکتریکی) است و برای یک شرکت آب در مریخ کار می کند را برعهده دارید، باید مکالمه‌ای با دانشمند Scott انجام دهید. اسکات فردی الکلی است و دیالوگش هم آن را نشان می دهد، چراکه جمله هایش ناتمام و گاهی اوقات بی ‌معنی هستند. متاسفانه این موضوع مکالمه با این شخصیت کلیدی را دشوار می کند و باعث آزار بازیباز می شود.
اسکات تنها کسی نیست که دیالوگ بد دارد، بیشتر همراهان شما حداقل یکی از نکات منفی صداگذاری ضعیف یا دیالوگ ضعیف را دارند. مدت زمان قابل قبولی را با شخصیت هایی که بهتر از بقیه بودند گذراندم، اما بازهم در بسیاری از دیالوگ های بازی گزینه‎ی skip را انتخاب کردم و دلیل بیشتر آنها نیز NPC ها بودند که گرامر ضعیف آنها باعث شرم می شد. اگر سازندگان این کار را عمدی و برای نشان دادن تفاوت میان زمین و مریخ انجام داده باشند، تصمیم اشتباهی گرفته‌اند چرا که با زبان بهتر داستان بازی نیز بسیار لذت بخش‌تر می شد.

The-Technomancer-MihanGame-1

داستان بازی عالی است؛ قوس های داستانی زیاد و مختلفی وجود دارند که دنیایی عمیق را به وجود می آورند، و اعمال شما در طول بازی بر روی کمک گروه ها و همراهان به شما و درنهایت بر پایان بازی تاثیر می گذارند. برای مثال، یکی از همراهان تصمیم گرفت که گروه را ترک کند و باعث شود که در یک ماموریت فرعی که در ارتباط با او بود شکست بخورم. دلیل خروج این بود که من از گروه دیگری که او از آنها خوشش نمی آمد تقاضای کمک کرده بودم. نمی خواهم وارد جزئیات داستان بشوم چراکه جذابیت داستان در تجربه‌ی آن است. شما همچنین می توانید با همراه یا همراهان خود رابطه برقرار کنید.

داستان بازی بسیار عمیق است

The Technomancer بسیار متکی به داستان خود است تا ضعف های دیگر را بپوشاند، و بزرگترین ضعف آن نیز در برقرار کردن تعادل در مبارزات می باشد. سه کلاس مبارزه تن به تن در بازی وجود دارند که در هر زمان قابل تغییر هستند – و در آنها قابلیت استفاده از قدرت های تکرومنسی نیز وجود دارد. کلاس Warrior از یک اسلحه‌ی بلند برای حملات استفاده می کند. کلاس Rogue یک شمشیر، تفنگ و سم را در اختیار دارد، و کلاس Guardian نیز از یک سپر کوچک و اسلحه‌ی چماق مانند استفاده می کند.
چندین مشکل در مبارزات و تعادل آنها وجود دارد: دشمنان هنگام انیمیشن های فینیشر حمله می کنند که باعث می شود فرصتی برای جاخالی دادن نداشته باشید. انیمیشن ها در کل بیش از اندازه طولانی هستند. این موضوع با هیولاهای بزرگ که بسیار قدرتمند هستند و با بیشتر ضربه های خود شما را ناک داون می کنند واقعا آزار دهنده است. دشمنانی که دارای تفنگ هستند با هر ضربه باعث گیجی می شوند و قبل از اینکه بتوانید ضربه‎ای بزنید نصف جان خود را از دست داده‌اید.

The-Technomancer-MihanGame-2

این هم از یک مشکل دیگر: در طول بازی قدرت دفاع خود را با آیتم های مختلف مانند لباس ها افزایش دادم، اما حداکثر جان شخصیت از اول تا آخر بازی ۱۰۰ باقی ماند. این درحالی است که برای بیهوش کردن حتی ضعیف ترین دشمنان باید صدها واحد به آنها آسیب وارد کنید. جان اندک شما، به عنوان یک سرباز فوق قدرتمند، در برابر مقاومت باورنکردنی حشراتی که در سوراخ های کثیف شهر ساکن هستند در برابر ضربات شما دقیقا خلاف چیزی است که از این فانتزی انتظار داشتم. با سخت یا آسان بودن بازی کاری ندارم، اما وقتی دشمنان معمولی یک بازی (زامبی ها را در نظر بگیرید) با ارتشی از سربازان حرفه‎ای برابری می کنند به نظرم یک جای کار می لنگد.

پیاده کردن حرکات ترکیبی یا همان combo ها پتانسیل بالایی در The Technomancer دارد و بسیار لذت بخش می باشد. مثلا یک ضربه‌ی الکتریکی به دشمنان زره پوش که قدرت دفاعی آنها را کاهش می دهد و سپس چرخاندن اسلحه‎‌ی بلند با سرعت زیاد ضربات قدرتمندی را در اطراف زکریا ایجاد می کند. در لول های بالاتر ترکیب قدرت های تکرومنسی با کلاس Warrior بسیار قدرتمند است، البته در هیچ مرحله‌ای از بازی نمیخواستم با درجه‌ی سختی بالاتری از” آسان” بازی کنم.
قدرت های تکرومنسی به دو دسته تقسیم می شوند: ضربات مستقیم و توانایی های بلند مدت، مانند ضربات رعد و برق و بمب ها که قبل از انفجار دشمنان آن منطقه را گیج می کنند. توانایی های بلند مدت شامل افزایش قدرت ضربات، و یک سپر که دشمنان را دور می کند و نقش محافظ را دارد می شود. تمام اینها از یک سیستم انرژی با نام Fluid استفاده می کنند که به آرامی پر می شود و شبیه به سیستم بازی WWE 2K16 است. قدرت های بلند مدت از Fluid بیشتری نسبت به قدرت های معمولی نکرومنسی استفاده می کنند.

The-Technomancer-MihanGame-3

مانند هر RPG دیگری The Technomancer شامل شاخه‎‌ی توانایی های خود است که تعداد آنها در این بازی سه می باشد. با امتیازات به دست آمده در بازی می توانید توانایی های جدیدی را برای شخصیت خود باز کنید.شاخه‌ی مبارزات به چهار قسمت تقسیم می شود: یک قسمت برای هر کلاس و یک قسمت نیز برای نکرومنسی. این سیستم باعث شد که تمایلی برای تغییر کلاس خود از Warrior نداشته باشم، چراکه تنها توانایی های این کلاس ار ارتقا داده بودم، البته در مرحله‌ای از بازی برای شکست دادن یک دشمن خاص مجبور شدم کلاسم را به Rogue تغییر بدهم. هر چند مرحله یک آپگرید برای ارتقا شاخه‌ی ویژگی ها دریافت می کنید. توانایی های این کلاس مربوط به حملات “بلند مدت”‌ی هستند که قبل تر به آنها پرداختیم و برای هر کلاس مبارزه به صورت جداگانه تعریف شده‌اند. در این شاخه هر کلاس دارای پنج بخش است و حداکثر می توانید ۱۲ امتیاز را در آن قرار دهید. و در نهایت آخرین شاخه هم مربوط به استعدادها است، که به شما توانایی های خارج از مبارزه و انتخاب های دیالوگ می دهد. با توانایی های این شاخه همچنین می توانید رابطه‌ی خود را با همراهان خود بیشتر کنید، که در نهایت باعث می شود آنها قدرت بیشتری پیدا کرده و بهتر شما را در نبرد یاری کنند.

مانند هر RPG دیگری The Technomancer شامل سه شاخه توانایی است  

تمام منطقه های The Technomancer بزرگ، گسترده و غنی هستند، اما همه‌ی آنها دارای نقاطی هستند که جریان و روند بازی را پایین می آورند. در اینجا هم بلندی بیش از حد انیمیشن ها مشکل ساز است، این در حالی است که چندین ثانیه پس از پایان انیمیشن هم نمی توانید شخصیت‌تان را کنترل کنید که خود همه چیز را بدتر می کند. در ابتدا فکر می کردم که ممکن است این مشکل مربوط به لودینگ بازی باشد اما اینطور نیست. منطقه های بازی واقعا فشرده هستند، که باتوجه به موضوع و محیط بازی با عقل جور درمی آید اما در هنگام مبارزه در خیابان ها واقعا روی اعصاب است. چندین ماموریت اصلی بازی از شما می خواهند تا در یک بازار مبارزه کنید، و NPC ها هم که با دیدن مبارزه از ترس دولا شده و درجا خشکشان می زند، و جلوی شلیک ها را می گیرند و در کل زیر دست و پا هستند و که بازهم آزار دهنده و روی اعصاب است.

The-Technomancer-MihanGame-4

لودینگ های بازی همچنین بسیار طولانی هستند، و در حالی که می توانم بگویم این موضوع باتوجه به اندازه‌ی بزرگ مرحله ها قابل پذیرش است، اما گاهی اوقات NPC هایی را دیدم که جلوی شخصیت اصلی ظاهر شدند و بازی در همان موقع آنها را بارگذاری کرده بود. گاهی اوقات پس از صفحه‌ی لودینگ بازی هنوز هم در حال بارگذاری محیط و اشیا دوردست در آن طرف نقشه بود. با اینکه چندین بار شاهد کاهش فریم ریت شدید بازی بودم، اما در کل بازی از نظر فنی قابل قبول است.

آی تی رسا ن ایران...
ما را در سایت آی تی رسا ن ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itrasan بازدید : 112 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 6:56