ترس پیرمردی برای از دست دادن فرزندانش که عمر او را کوتاه تر می کند، گریه فرزندی که مادر خویش را در بر خود نمی بیند، صدای آزار دهنده صف های گلوله های پشت هم سوار شده و بر خورد آنها با بدن نحیف نوجوانی، لرزش دستان رزمنده جوانی که این همه خشونت را یکجا ندیده است. بوی تعفن اجساد جمع شده بر گودالی که لاشخورها هم نزدیک آنها نمی شوند,فهمیدن از این نوع که روزی آن اجساد معلمان,پزشکان و مفیدهایی برای جامعه خویش بوده اند,له کردن پای زخمی یک سرباز با چرخ زنجیری یک تانک دشمن,فریاد آزادی آزادی بر لبان سربازان و پاسخ دهانت را ببند با شلیک گلوله های کر و لال و بی هدف,یخ زدن دستانی در سرمای بی سابقه که روزی نواشگر خردسالانی بوده است که او را پدر مینامیدند,خنده پنهانی فرمانده سنگدلی که تنها هدفش نشستن بر تختی وزین تر و بالاتر است، ریختن عرق و شل شدن دست ها از تماس گرفتن با مادری که نمیداند دو پسر رشید خود را فدای چه کرده است,تنفر از یونیفرمی که بر تن کرده و نامه ای خونین که برای نامزد خویش نوشته است,نفهمیدن معنای جنگ و فحش دادن به اصل جنگ که چرا نامزد من باید پشت مسلسل بنشیند,نداشتن آذوقه و رخنه کردن سرما بر بدن نوزادی که نمیداند جنگ چیست,گفتن مدام سرزمین مادری,سرزمین مادری و قند در دل رزمندگان آب کردن,عبور از روی زمین های یخ بسته و شکستن یخ ها و فرو رفتن در آب های خیلی خیلی سرد,برخورد گلوله تا استخوان قفسه سینه و صدای شکسته شدن آنها زیر باران لطیف خداوندی,آرامش ترکش های مانده بر بدن سرباز جوان و ندانستن از آرمیدن آنها,شلیک خمپاره و سکنی گزیدن دست به یک طرف و پاها به طرفی دیگر,جستجو در پی دست گم شده که روزی با گذاشتن زیر سرش خوابش میبرده است,وحشت از شکست در جنگ و زندگی در اسارت و ادرار بر روی صورت,ترس از کوری چشمان و ندیدن چهره زیبا معشوقه اش,شکایت از ندانستن اوضاع فرزندش و وعده های به زودی برمیگردیم به خانه,تاسف پروردگار بر برترین مخلوقش,اشک شرم فرشتگان بر حب خداوند بر انسانها,خنده ملیح شیطان و احساس غرور از پیروزی.هیچ چیز مانند جنگ انسانها را در هم نمیشکند…
شرکت با سابقه Ubisoft که دستی طولانی در ساخت عناوین شوتر نظامی دارد آستین بالا زده و میخواهد موضوع فعالیت کارتلهای مواد مخدر را در جدیدترین نسخه سری محبوب Ghost Recon با نام Ghost Recon Wildlands زیر ذره بین ببرد. جنگ با کارتلهای مواد مخدر آن هم در کشور Bolivia. در این نسخه، بازیبازها عضوی از جوخه Ghosts هستند. ماموریت اصلی این جوخه از بین بردن کامل کارتل مواد مخدر Santa Blanca در کشور Bolivia به هر قیمت ممکن است. این کارتل خطرناک و قدرتمند تقریباً در تمامی بخشهای کشور Bolivia نفوذ پیدا کرده است و در هر منطقهای حضوری فعال دارد و بیعدالتی، کشتار مردم بیگناه و توزیع مواد مخدر را در Bolivia گسترانده است. این به این معنا است که در هر منطقهای، با تعداد زیادی از دشمنان اسلحه به دست و خطرناک مواجه خواهید شد. البته، شما در این ماموریت خطرناک تنها نیستید و از کمک ۳ همتیمی دیگر نیز بهره خواهید برد و به صورت یک جوخه ۴ نفره، آرام آرام به شکار دشمنان خواهید پرداخت تا بالاخره بتوانید این کارتل بیرحم را که تقریباً میتوان از آن به عنوان بزرگترین خطری که مردم کشور Bolivia را تهدید میکند نام برد به طور کامل نابود کنید. شهرهای مختلفی نیز در بازی وجود خواهد داشت که شامل مناطق مسکونی بوده و مردم عادی در آنها به فعالیتهای روزانه خود میپردازند.
سازندگان اعلام کردهاند که برای هرچه طبیعیتر و دقیقتر ساختن محیط بازی، به مدت دو هفته به کشور Bolivia سفر کردهاند تا از نزدیک با مناطق مختلف آن آشنا شوند. سازندگان همچنین اعلام کردهاند که Ghost Recon Wildlands بزرگترین عنوان Open World است که تا کنون Ubisoft دست به ساخت آن زده است و از تمامی بازیهای Open World قبلی این شرکت عظیمتر خواهد بود. طبق صحبتهای دامینیک باتلر، سرپرست طراحی بازی، استودیوی سازنده حدود ۳ سال را صرف ساخت بازی کرده است. باتلر همچنین تاکید میکند که Ghost Recon Wildlands یک عنوان کاملا غیر خطی است و بازیبازان میتوانند هر طور که میخواهند به هدف مورد نظر خود در بازی دست پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر بازیباز قصد جمعآوری اطلاعات از پایگاه دشمن را داشته باشد، میتواند به ارامی به پایگاه نفوذ کند و یا میتواند همه را به تیر ببندد. در هر صورت، اگر بازیبازی نتواند با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کند، میتواند با هوش مصنوعی بازی را به پیش ببرد و به صورت تکی بازی کند. صحبت از هوش مصنوعی شد، بد نیست این را هم بگوییم که Ghost Recon Wildlands از هوش مصنوعی هوشمندانهای بهره میبرد. و سیستم هوش مصنوعی افراد در بازی، به محیط و وسایل و اجزای موجود در آن بستگی دارد و در اثر هر موردی، تغییر میکند.
انواع اسلحهها نیز در بازی وجود دارد و احتمالاً امکان ارتقای اسلحهها هم در بازی وجود داشته باشد. انتظار میرود که در Ghost Recon Wildlands نیز همچون Metal Gear Solid V: Phantom Pain قبل از شروع ماموریتها بتوانید از بین اسلحهها و تجهیزاتی که در اختیار دارید، موارد دلخواه را انتخاب کنید تا از همان ابتدای ماموریت آن تجهیزات در اختیار شما قرار گیرد. همچنین در بازی قابلیت ارتقا دادن مهارتهای شخصیتها نیز به واسطه کسب امتیاز XP وجود خواهد داشت و با جمعآوری این امتیازها، بازیبازها میتوانند دست به خرید تجهیزات مختلف یا ارتقا دادن مهارتهای شخصیت خود بزنند. سازندگان همچنین اعلام کردهاند که بازیبازها هم به صورت تک نفره میتوانند به انجام بازی بپردازند و هم به صورت Co-Op و در کنار ۳ بازیباز دیگر. یکی دیگر از ویژگیهای بارز Ghost Recon Wildlands آزادی عمل فوقالعادهای است که به بازیبازها ارائه خواهد داد. فرقی نمیکند که شما به صورت تک نفره به تجربه بازی بپردازید یا این که در کنار دوستان خود و به صورت Co-Op بازی را پیش ببرید، در هر صورت این شما و تصمیماتی که میگیرید هستند که روند بازی را مشخص میکنند. طراحی مراحل بازی نیز بسیار خوب به نظر میرسد و احتمالاً شاهد ماموریتهای متنوعی خواهیم بود که این مسئله در کنار آزادی عمل زیادی که بازی به بازیبازها ارائه میدهد، موجب میشود که بازی تا مدتها برای بازیبازها جذاب باشد و بازیبازها به تنها یک بار به اتمام رساندن بخش داستانی بازی بسنده نکنند و سعی داشته باشند تا هر مرحله را با روشهای متفاوت و منحصر به فردی به انجام برسانند. صحبت از طراحی مراحل شد، بد نیست به این نکته نیز اشاره شود که با توجه به نمایشها، احتمالاً شاهد ماموریتهای مختلفی نظیر انهدام مقر دشمنان، به آتش کشیدن مزارع کشت مواد مخدر، کشتن یک یا چند سردسته مهم کارتلها و… خواهیم بود که بدون شک برای هر بازیبازی جذاب به نظر میرسد.
عناوین Ubisoft در نسل هشتم همواره از لحاظ گرافیکی بسیار سرآمد و پیشرو بودهاند و حال به نظر میرسد که Ghost Recon Wildlands نیز یک گام رو به جلو برای این شرکت خواهد بود. کیفیت بافتها بسیار بالاست و محیطها نیز از جزئیات بسیاری بهره میبرند. همانطور که اشاره شد در بازی سیستم چرخش شب و روز نیز وجود خواهد داشت و البته در کنار آن، انواع و اقسام حالات مختلف آب و هوایی هم در بازی وجود دارد و به طور مثال در بازی شاهد روزهایی گرم و آفتابی، شبهایی بارانی و محیطهایی برفی خواهیم بود. در بازی ۹ منطقه با آب و هوای مختلف نظیر مناطق صحرایی، کوهستانی، جنگلی و… وجود دارند که هر یک اکوسیستم منحصر به فردی خواهند داشت و به طور مثال در مناطق صحرایی شما نمیتوانید انتظار بارش باران را داشته باشید. فارغ از تاثیر مستقیم حالات مختلف آب و هوایی بر روی گیم پلی بازی که پیشتر به آن اشاره شد، واقعاً باید سازندگان را به خاطر ساخت چنین دنیای پویا، عظیم و متنوعی تحسین کرد.
افکتهای مختلف نظیر آب و باران و برف و… نیز از طراحی فوقالعادهای برخوردارند. نورپردازی بازی نیز بسیار چشمگیر و زیباست و تخریپ پذیری بازی هم در سطح قابل قبولی قرار دارد. در کل، این بازی نیز همچون دیگر عناوینی که Ubisoft در نسل هشتم به بازار عرضه کرده از لحاظ گرافیکی عملکرد خیره کنندهای دارد و امیدواریم هستیم علاوه بر این که محصول نهایی هم از چنین سطح گرافیکی بالایی برخوردار باشد، بتواند بر خلاف اکثر عناوین Ubisoft از مشکلات فنی عجیب و غریب رنج نبرده و سازندگان دقت کافی را در بهینه سازی بازی به خرج دهد.
این عنوان در مارچ ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد و همه چیز تا به اکنون نوید یک عنوان خوب و پرسر و صدا را میدهد و امید میرود با عنوانی از بعد گرافیکی و گیم پلی جالب توجهی رو به رو باشیم.
Save
آی تی رسا ن ایران...